Koppla bort radiovågor på 1wire-interface??

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
sm7rdx
Tar hemautomation på allvar
Kontakt:

Koppla bort radiovågor på 1wire-interface??

Inlägg av sm7rdx »

Jag har kört owfs i många år utan problem. Men nu har jag dragit en koaxkabel genom en vägg där också
min EKKX går. Det skulle vara trist om 1wire-interfacet skull skadas när jag trycket på sändarknappen.
Frekvensen är 1,8 MHz - 30 MHZ. Tar jag för stora kondensatorer kanske jag påverkar signaler från
sensorerna, tar jag för liten kanske jag får in RF i interfacet/Raspberry Pi. Är dessa grejor känsliga för RF?
Det blir väl inga stora effekter som ev. läcker ut från koaxkabeln.
Det kanske inte blir någon påverkan alls, jag vill bara vara säker på att inget skadas. Hellre koppla bort i onödan.
Användarvisningsbild
FormerMazda
Gillar hemautomation

Re: Koppla bort radiovågor på 1wire-interface??

Inlägg av FormerMazda »

Spontant känns det väl som att det inte alls vore nåt problem. Faktiskt ganska otänkbart.
Coaxen är ju skärmad, och är den rätt ansluten borde skärmen hålla inne dina radiovågor och bara släppa ut dom i antennen.
sm7rdx
Tar hemautomation på allvar
Kontakt:

Re: Koppla bort radiovågor på 1wire-interface??

Inlägg av sm7rdx »

Jag tog tjuren vid hornen och vred upp effekten och stämde av sändaren. Inget hände :D
Skriv svar