Termostat MCO Home MH7H-EH2 - Inställningar?

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
jaytee
Tar hemautomation på allvar

Termostat MCO Home MH7H-EH2 - Inställningar?

Inlägg av jaytee »

Hej,

Köpte en MCO Home MH7H-EH2 termostat för golvvärme av er och försöker förstå manualen och inställningarna man kan göra i "the secret menu".
"Manualen" som följde med i paketet är riktigt förvirrande så jag surfade in på MCO's supportsida för att hitta information. Manualen som går att ladda hem är inte riktigt samma som jag fick i pappersformat men går bättre att tolka. Den på nätet är för "MH7H-EH" dvs inte för "MH7H-EH2", frågan är vilken som egentligen är gällande för enheten jag har eller om de är samma?

http://www.mcohome.com/upload/file/2018 ... 151144.pdf

Försöker tolka parametrarna P15 och P16. Tycker mig att funktionen ON/OFF i verkligheten är motsatt till vad manualen säger, men jag kan ju ha uppfattat manualen helt fel.

Någon som har denna enhet och lyckats tolka manualen?

MVH
jaytee
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Kontakt:

Re: Termostat MCO Home MH7H-EH2 - Inställningar?

Inlägg av supportM »

jaytee skrev: 21 okt 2019, 19:26 Hej,

Köpte en MCO Home MH7H-EH2 termostat för golvvärme av er och försöker förstå manualen och inställningarna man kan göra i "the secret menu".
"Manualen" som följde med i paketet är riktigt förvirrande så jag surfade in på MCO's supportsida för att hitta information. Manualen som går att ladda hem är inte riktigt samma som jag fick i pappersformat men går bättre att tolka. Den på nätet är för "MH7H-EH" dvs inte för "MH7H-EH2", frågan är vilken som egentligen är gällande för enheten jag har eller om de är samma?

http://www.mcohome.com/upload/file/2018 ... 151144.pdf

Försöker tolka parametrarna P15 och P16. Tycker mig att funktionen ON/OFF i verkligheten är motsatt till vad manualen säger, men jag kan ju ha uppfattat manualen helt fel.

Någon som har denna enhet och lyckats tolka manualen?

MVH
jaytee
Hej,

Tråkigt att det strular för dig!

Jag tolkar parametrarna som att bägge är OFF som default på MH7H-EH, men kan sättas till ON om man vill.

Har du allt monterat eller har du möjlighet att mäta utgången och se så det verkligen är så som du tror?

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
jaytee
Tar hemautomation på allvar

Re: Termostat MCO Home MH7H-EH2 - Inställningar?

Inlägg av jaytee »

Hej och tack för svaret.

Det "strular" ju inte direkt för mig utan jag försöker bara förstå inställningarna man kan göra :D Kör jag "default" (OFF, OFF) på parametrarna så funkar det. Det jag försöker laborera med parametrarna är ifall det finns möjlighet att få termostaten att reglera golvvärmen efter golvgivaren istället för inbyggda givaren som sitter i väggtermostaten. Jag måste helt enkelt testa vidare vilket är lite knepigt när golvgivaren redan ligger i golvet.
Tänkte mest ifall någon hade erfarenhet av termostaten och hade fingrat på parametrarna :D

Det som förvirrade mig var den medlevererade pappersmanualen där P15 pch P16 har andra benämningar av parametrarna än den på MCO's hemsida. I pappersmanualen framgick det inte att de olika defaultinställningarna gäller för olika modeller av termostaten (elektriska resp vattenburna) där default är tvärtom.

Mvh
jaytee
Skriv svar