Besvärlig Hank-tech minfjärrkontroll

Diskussioner runt Mottagare och Dimrar.
Exempel på mottagare: https://www.m.nu/z-wave/rela-z-wave
Exempel på dimrar: https://www.m.nu/z-wave/dimmer
Bomben
Wannabe
Inlägg: 13
Blev medlem: 05 okt 2017, 13:24

Besvärlig Hank-tech minfjärrkontroll

Inlägg av Bomben »

Jag beställde mig en HANK-TECH HKZW-SCN04.
Problemen började med att batteriluckan inte kunde hålla batteriet på plats ordentligt, vilket medförde att kontrollen helt enkelt dog. Fick lösas med en liten pappersbit.

Försöker inkludera den i Tellstick Znet V2, men tyvärr hänger den sig hela tiden vid ca 62%. Tillslut har jag massa okända enheter i min lista, som är ett helvete att ta bort. Efter ca 10 försök får jag tillslut in den i Tellstick. Dock kan den tyvärr inte utföra något, varken styra några scener eller någon annan zwave enhet.

Enligt manualen ska den fungera med samtliga Zwave+ controllers. Hank-tech kontrollern ska även kunna styra andra zwave enheter utan inblandning av en controller. Vilket tyvärr inte verkar stämma, har dock endast provat på två olika fabrikat av zwave eneheter.

Är det någon som har fått sin Hank-Tech minifjärrkontroll att fungera?
etompau
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 268
Blev medlem: 15 feb 2014, 14:33
Ort: Skanör

Re: Besvärlig Hank-tech minfjärrkontroll

Inlägg av etompau »

Enligt m.nu:s kompatibilitetslista så är den ej testad med ZNet.
Om du tittar i Telldus Live och deras lista över kompatibla enheter så listar dom 1-key som fungerande (med associationer) eller med ett LUA-script.
Bomben
Wannabe
Inlägg: 13
Blev medlem: 05 okt 2017, 13:24

Re: Besvärlig Hank-tech minfjärrkontroll

Inlägg av Bomben »

Vart hittar man Telldus lista?
Innan jag beställde den tittade jag på manualen till minifjärrkontrollen.
etompau
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 268
Blev medlem: 15 feb 2014, 14:33
Ort: Skanör

Re: Besvärlig Hank-tech minfjärrkontroll

Inlägg av etompau »

sten.andler
Inlägg: 1
Blev medlem: 26 feb 2020, 13:46

Re: Besvärlig Hank-tech minfjärrkontroll

Inlägg av sten.andler »

Hej,
Jag har också köpt en HKZW-SCN04 och missade att den inte är testad med Tellstick Znet V2 (som jag har).

Vad finns att göra? Ska jag reklamera den och köpa något annat, eller finns det ett sätt att åtminstone få den att fungera med mina zwave-switchar (även om den inte vill kommunicera med controllern)?
Skriv svar