Jag har en Fibaro Smoke Sensor (FGSD-002) som av någon anledning löst ut men nu lugnat sig. Hur gör jag för att få bort varningen i min Homey? Just nu blinkar den rött.
Sedan skulle jag gärna vilja ha någon form av pushnotis på mina Androidenheter. Hur gör jag enklast det?
fcarlsson skrev: 14 jan 2020, 23:22
Jag har en Fibaro Smoke Sensor (FGSD-002) som av någon anledning löst ut men nu lugnat sig. Hur gör jag för att få bort varningen i min Homey? Just nu blinkar den rött.
Sedan skulle jag gärna vilja ha någon form av pushnotis på mina Androidenheter. Hur gör jag enklast det?
Hej,
Varningen borde försvinna automatiskt efter en tid. Är den fortfarande kvar?
När det gäller pushnotis, går inte det att bygga i Flow? "När brandvarnare larmar, skicka pushnotis"?
Nu lyfter jag denna fråga igen då jag äntligen tagit mig tid (Coronatider) att kontrollera.
Min sensor larmar fortfarande i Homey med att ha ett utropstecken. Klickar jag på ikonen så blinkar det Yes - Smoke Alarm. Ett tips ovan var att göra reset på enheten men min fråga är då hur mycket som nollställs? Har den fortfarande sin funktion i mitt Homeynätverk eller måste jag börja om?