Problem med ESP8266 SMD adpter och deep sleep

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
ja-de

Problem med ESP8266 SMD adpter och deep sleep

Inlägg av ja-de »

Hej
Köpte en ESP8266 SMD adapter att ha i ett projekt, mycket för att LDO drar lite viloström och tål upp till 18 V. Men hur jag än kopplar så kan jag inte få den att fungera med deep-sleep. När jag kopplar ihop RST och GPIO16 vill den inte starta längre. Den blinkar hastigt i någon sekund, sen inget mer. Tar jag bort ihopkopplingen så funkar den som vanligt igen, förutom att den aldrig vaknar om jag skickat ner den i deep sleep. Jag kör med ESPHome på den och har testat koden på fler ESP8266/ESP12 utan problem, så det är inte koden som är fel.
Finns det något kopplingsschema på den så man kanske kan lista ut vad som är fel? Jag skall testa att bygla RSP och GPIO16 direkt på ESP12 för att se om det går bättre.
/Jan
ja-de

Re: Problem med ESP8266 SMD adpter och deep sleep

Inlägg av ja-de »

Att bygla direkt på ESP12 gjorde ingen skillnad. Om det är någon som kör denna SMD adapter med deep-sleep så är jag intresserad av hur ni har kopplat? Nu lutar det åt att jag går över till att använda en D1 mini med HT7333 som LDO.
/Jan
Skriv svar