Ett historiskt väder som få har upplevt?

Allmän diskussion om allt som kan relateras till väder.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Kattfot.
Inlägg: 1
Blev medlem: 07 nov 2006, 09:04
Ort: Ljungskile
Kontakt:

Ett historiskt väder som få har upplevt?

Inlägg av Kattfot. »

Jan nu kan man med rätta säga att 2006 kommer att gå till historien som väderår. En sommar som saknar motstycke och en otrolig torka i stort sett i hela landet.Men nu har hösten och den har blivit osedvanligt lång utifrån en temperatur som fram till i dag dagen före julafton kl 1350 visar + 8,9 grader. Marken är mer än väll återställd med en mycket nederbördsrik höst.Här på västkusten har temperaturrekord uppmätts under okt-nov-dec månader. För den som är intresserad så går det att förkovra sig i mina väderdata på min hemsida WWW.Ljungskilevader.se

Jag får passa på att framföra ett stort tack till sidans upphovsman Erik! han har möjliggort att SMHI nu har ett stort nät av stationen med just nu temperaturer. Givetvis så är vi många som åtnjuter möjligheten att se temperaturer i landet .

Sänder en Jul och Nyårshälsning till alla sidans vädermän.

SM.
Hmph
Gillar hemautomation
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 jan 2007, 20:16
Ort: Gällinge
Kontakt:

Inlägg av Hmph »

Som kurriosa kan jag berätta att medeldygns temperaturen här i Gällinge (Norra Halland) i december 2006 jämfört med sammaperiod 2005 var 5,9 grader varmare.
Tazzeman
Wannabe
Inlägg: 11
Blev medlem: 11 feb 2007, 22:59
Ort: Gislaved

Re: Ett historiskt väder som få har upplevt?

Inlägg av Tazzeman »

Kattfot. skrev:Jan nu kan man med rätta säga att 2006 kommer att gå till historien som väderår. En sommar som saknar motstycke och en otrolig torka i stort sett i hela landet.Men nu har hösten och den har blivit osedvanligt lång utifrån en temperatur som fram till i dag dagen före julafton kl 1350 visar + 8,9 grader. Marken är mer än väll återställd med en mycket nederbördsrik höst.Här på västkusten har temperaturrekord uppmätts under okt-nov-dec månader. För den som är intresserad så går det att förkovra sig i mina väderdata på min hemsida WWW.Ljungskilevader.se

Jag får passa på att framföra ett stort tack till sidans upphovsman Erik! han har möjliggort att SMHI nu har ett stort nät av stationen med just nu temperaturer. Givetvis så är vi många som åtnjuter möjligheten att se temperaturer i landet .

Sänder en Jul och Nyårshälsning till alla sidans vädermän.

SM.
Tjena ... Får inte dina bilder på sidan att fungera ..
/ Tobbe
Skriv svar