Qubino shutter rullgardin

Diskussioner runt Mottagare och Dimrar.
Exempel på mottagare: https://www.m.nu/z-wave/rela-z-wave
Exempel på dimrar: https://www.m.nu/z-wave/dimmer
HugoFalk

Qubino shutter rullgardin

Inlägg av HugoFalk »

Hej. Jag har skaffat en rullgardinsmotor från m.nu och har en qubino shutter som jag tänkte montera bakom en jalusibrytare. Det är dock inte shutter dc som jag har utan den för primärt 230v. Det står dock i manualen att den skall klara att köra på 24v med. Dock ser kopplingsschemat anorlunda ut än för dc varianten. De har bytt plats på +vdc och -vdc och ser ut som att ström från brytaren skall gå från -vdc. Blir inte klok på hur jag sla koppla, vågar jag mig på att koppla enligt shutter dc kopplingsschema? Tacksam om någon lite detaljerat kan förklara 😊🙏
/Hugo
Bilagor
Kopplingsschema till shutter dc
Kopplingsschema till shutter dc
Kopplingsschema till min qubino shutter
Kopplingsschema till min qubino shutter
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Kontakt:

Re: Qubino shutter rullgardin

Inlägg av supportM »

HugoFalk skrev: 04 sep 2021, 13:32 Hej. Jag har skaffat en rullgardinsmotor från m.nu och har en qubino shutter som jag tänkte montera bakom en jalusibrytare. Det är dock inte shutter dc som jag har utan den för primärt 230v. Det står dock i manualen att den skall klara att köra på 24v med. Dock ser kopplingsschemat anorlunda ut än för dc varianten. De har bytt plats på +vdc och -vdc och ser ut som att ström från brytaren skall gå från -vdc. Blir inte klok på hur jag sla koppla, vågar jag mig på att koppla enligt shutter dc kopplingsschema? Tacksam om någon lite detaljerat kan förklara 😊🙏
/Hugo
Hej,

Om du köpt motorn från oss behöver du även använda DC varianten av Shutter. Shutter DC modulen är polvändande, till skillnad mot vanliga shuttermodulen, vilket är ett krav på våra motorer. Så du kommer tyvärr inte klara dig med vanliga, utan måste använda en Shutter DC, även om spänningen råkar fungera i detta fall.

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar