Stockholm Citys temp.

Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Kategoriregler
Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Zidane
Wannabe

Stockholm Citys temp.

Inlägg av Zidane »

Det förefaller vara en aldelles för dåligt placerad sensor i Stockholm City:s fall ,temp ligger alldeles för högt och det är nästan skrattretande när man jämför med SMHI:s och andra mer seriösa metorolgiska institut.

Stockholm är inte Göteborg eller Malmö....det är överlag kallare där.

Det gäller att placera sensorn med eftertanke.

Mvh

Mats Segelsson , Veckopendlare mellan GBG och Stockholm.
Zidane
Wannabe

Re: Stockholm Citys temp.

Inlägg av Zidane »

Det är nästan tragikomiskt att promenera i Stockholms innerstad och se -4 eller -5 på skyltarna , helgen därefter jämför jag sensorn här på siten vilken anger flera grader varmare , acceptera att Stockholm inte är Göteborg eller Malmö , det är väl ingen tävling om vilken stad som är varmast/mildast för där ligger Stockholm inte bra till.

Mvh

Mats Segelsson
Quart
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Quart »

Kanske någon skall maila till den som sköter "Stockholm city" ansvarig och be personen kolla över sensorn.
Tycker också det är tråkigt om man kan se att givare visar för mycket.
foods
Wannabe

Inlägg av foods »

Personligen uppfattar jag Globenmätaren som ännu värre. Igår vid 9-tiden visade den mätaren ca -1 grad, medan min utegivare till värmepumpen visade -9 grader. Jag bor i Älvsjö, 3 km från mätstället. Även Tumbamätaren visade vid det tillfället -9 grader...
Användarvisningsbild
Dowser
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av Dowser »

Jag har också reagerat på den, (sitter på HP i Älvsjö om dagarna) och om jag tolkar kart-bilden rätt så sitter den mätaren på en innergård i en större byggnad, så mätaren kanske visar "rätt" lokal temperatur, även om den inte är representativ för globen-området?

Hmm, feature-förslag!
Mätarna är ju plottade geografiskt, skulle det gå att utfärda någon form av "varning/info" om en mätare kontinueligt visar "påtagligt" högre/lägre temperatur än de mätare som är i närheten? (Okej, Arjeplog-mätaren blir kanske lite svår :) ) Antingen som information till stationsägaren precis som missade mätningar eller som information på temperatur-sidan med en hänvisning till vad som kan påverka mätningen och mikroklimatet?
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Jag har haft sådana funderingar tidigare, nu när jag har temperaturerna plottade på en karta blir det lite lättare att jobba med ett sådant skript...

Så snart jag får tid över... :)
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Låst