Jag har fem nya mini dimmers som jag ska lägga till i mitt z-wave nätverk. Jag har försökt med 3 och alla tre fallerar på samma sätt. Inklusionen startar och efter ett tag frågar controllern om det är rätt nyckel. Jag har kollat och dubbelkollat så att det är rätt siffror och trycker OK. Då står den och tuggar ett tag med meddelandet "Wait for Key verification...". När det meddelande har vistas en stund kommer ett felmeddelande "Authentication Failed. Device is included non-secure. You may want to repeat the process". Jag har provat att göra om det men det ger samma resultat så jag valde "Continue nevertheless" och då slutförs inklusionen men tittar man på resultatet i Expert Interface så se man att intervjun bara är klar till 94% och att den failat på "Security S2". Gör jag något fel eller funkar inte secure för denna device?
Om du kör Home Assistant så är det en känd bugg i hassio att Qubino Mini Dimmer inte rullar så bra med S2 tyvärr Fixat med ny mjukvara men då Mini Dimmer inte stödjer OTA så får man skicka in produkten till Qubino för uppdatering om man verkligen vill köra S2.