Hej! Vill köpa vriddimmrar med zigbee. Har sedan tidigare Sunricher som fungerar bra med Ikea trådfri. Hur är det med schneider wisers dimmers? Fungerar de med annan zigbeehub/gateway?
Ettlitethus skrev: 15 nov 2022, 13:43
Hej! Vill köpa vriddimmrar med zigbee. Har sedan tidigare Sunricher som fungerar bra med Ikea trådfri. Hur är det med schneider wisers dimmers? Fungerar de med annan zigbeehub/gateway?
Hej,
Ja, det gör de. Dock har inte vi testat mot trådfri, men vet att de fungerar i till exempel Home Assistant.
Hej,
Tänkte fortsätta på denna tråd.
Beställde nyligen Wiser vriddimmer från er. Kopplade in den nu och parade ihop den med min Philips Hue HUB. (jag har ingen Wiser hub)
Appen hittar dimmern, och jag kan dimma upp och ner. Jag kan tända. men släcka belysninge fungerar inte. VAd kan detta bero på, hur kan jag konfigurera det så det fungerar?
Crockett0402 skrev: 28 feb 2023, 12:05
Schneider Wiser och Trådfri är båda system för smart hemautomation.
Schneider Wiser är en plattform för smarta hem som låter användare styra och övervaka belysning, uppvärmning, ventilation och andra funktioner i hemmet. Plattformen kan integrera med en rad olika smarta enheter och tjänster, och användare kan styra den med hjälp av en app eller röstkommandon.
Trådfri å andra sidan är en serie produkter för smart belysning som tillverkas av IKEA. Trådfri-produkterna kan styra med en app, fjärrkontroll eller röstkommandon, och de kan också integreras med andra smarta hemautomationssystem.
Båda dessa system är utformade för att göra hemmet mer bekvämt och energieffektivt. Vilket system som är bäst för en viss användare beror på deras specifika behov och preferenser.
Jo, så är det såklart - men frågan var ju specifikt huruvida wiserdimmern kommer tala med trådfrihubben eller inte, oavsett tänkta syften med systemen.
Ettlitethus skrev: 15 nov 2022, 13:43
Om du redan använder en Ikea Trådfri-hubb och Sunricher-dimmrarna fungerar bra med den, är det troligt att Wiser-dimmrarna också kommer att fungera bra med samma hubb.