Hej är det bara jag som inte lyckas lägga till mina nya fina dimmrar i Homey. ( Iaf inte via HZC electronics app) och lägger jag till dem som standard zigbee-enheter kommer jag bara åt kanal1.
känner sig lite dum och hoppas någon annan har lyckats och kan förklara vad jag gör fel?!?
hanbjo skrev: ↑10 okt 2022, 20:01
Hej är det bara jag som inte lyckas lägga till mina nya fina dimmrar i Homey. ( Iaf inte via HZC electronics app) och lägger jag till dem som standard zigbee-enheter kommer jag bara åt kanal1.
känner sig lite dum och hoppas någon annan har lyckats och kan förklara vad jag gör fel?!?
Hej,
Vi har hört flera som haft dessa problem! Innan vi köpte in dem tog vi hem prover som fungerade utmärkt i deras app men sedan dess verkar något ha hänt. Jag planerar att testa om den de närmaste veckorna och kan återkomma när det är gjort.
hanbjo skrev: ↑10 okt 2022, 20:01
Hej,
Är det denna dimmer, https://www.m.nu/dimmer-zigbee/smart-vr ... pushingang, du försöker koppla in i Homey?
Jag köpte 4st och får samma problem som du.
På förpackningen står det D688-ZG Zigbee Rotary Dimmer, men i Homey står det Tillverkar-ID: HZC och produkt-ID: Dimmer Switch ZB3.0.
Hoppas Erik K (m.nu) hittar en lösning, eller någon annan ...
Redsphynx skrev: ↑18 okt 2022, 13:15
Hej
Jag har precis samma fel som dig. Får kanal 1 att fungera utan problem.
Men kommer inte år kanal 2.
/Jonas
Hej,
Lösning skall vara på G. HZC är uppmärksammade på problemet och har lovat en fix. Om den kommer snart eller inte vågar jag inte lova, men vi försöker sätta press på dem och kommer inte ta in fler innan det är fixat i alla fall.
Ni som har köpt får självklart ångra köpet om ni inte orkar vänta. I så fall vänder ni er bara till info@m.nu. Men hoppas att ni orkar, för det är en trevlig produkt när den väl fungerar!
Att den klassas som ”works with hue bridge”, innebär det att man kan lägga till den som en Friends Of Hue i själva HUE-appen eller vad innebär den klassningen?
Tänkte det kan vara en variant tills HZC kommit med sin uppdatering?
SeaPelle skrev: ↑21 okt 2022, 23:40
Att den klassas som ”works with hue bridge”, innebär det att man kan lägga till den som en Friends Of Hue i själva HUE-appen eller vad innebär den klassningen?
Tänkte det kan vara en variant tills HZC kommit med sin uppdatering?
Hej,
Det betyder att du kan ansluta den som en vanlig lampa i HUE appen. Dyker upp som två separata lampor där.
Du kan maila <wangj@shyusc.com> och be honom lägga till funktioner. Ange vilken modell av enhet som du avser och exakt vilket flowcard du saknar. Han vet att det saknas funktionalitet för många HZC och det är ett jättejobb att fixa alla. Han uppdaterar bara de som någon frågar efter.
Redsphynx skrev: ↑18 okt 2022, 13:15
Hej
Jag har precis samma fel som dig. Får kanal 1 att fungera utan problem.
Men kommer inte år kanal 2.
/Jonas
Hej,
Lösning skall vara på G. HZC är uppmärksammade på problemet och har lovat en fix. Om den kommer snart eller inte vågar jag inte lova, men vi försöker sätta press på dem och kommer inte ta in fler innan det är fixat i alla fall.
Ni som har köpt får självklart ångra köpet om ni inte orkar vänta. I så fall vänder ni er bara till info@m.nu. Men hoppas att ni orkar, för det är en trevlig produkt när den väl fungerar!
//Erik K @ m.nu
Edit: Insåg nu att det var D688-ZG jag beställt, hoppas den fungerar som den ska.
Hej Erik,
Vet vi om detta har löst sig än? Jag har precis beställt denna samt en Homey Pro (early 2023) från er och fann denna tråd.