Qubino Flush Shutter DC + tubmotor problem

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
patrikrenevall
Wannabe

Qubino Flush Shutter DC + tubmotor problem

Inlägg av patrikrenevall »

Hej alla!

Försökt komma i kontakt med m.nu via telefon flera dagar utan svar, skickade ett mail igår men jag hoppas då någon annan kan hjälpa mig.

Qubino Flush Shutter + tubmotor som fungerat utan konstigheter ett par år tills förra veckan då rullgardinen inte åkte hela vägen ner. Väljer man i Homey att rulla upp den liiite och sen ner igen så åker den lite ner till. Gör man detta ett gäng gånger så åker den till slut hela vägen ner till ändläget.

Jag tänkte då att jag skulle testa göra om ändlägena manuellt och när jag försöker det så fastnade ändlägena så det typ bara rör sig 0,5-1 cm upp och ner. Försökte göra om det men då händer ingenting. Rullar ingenting, varken upp eller ner när jag kopplar batterieliminator direkt till motorn.
Har mätt på batterieliminatorn som ger 23,6V.
Testat en annan från en kompis som är ställbar som jag då sätter på 24V men det spelar ingen roll.

Kopplar jag in Qubinon så kan jag styra den, men då bara dom här 0,5-1 cm upp och ner, inget mer.
Även försökt hålla in knappen på motorn upp till 30 sek men händer ingenting, inget pip eller så heller.

Hjälp, snälla, någon?

Tack på förhand :)