Jag kör avbilden som Daniel postat här.bjojon skrev:Hej,
Jag har lagt på openwrt med stöd för owfs och det fungerar ju bra.
Har precis börjat titta på att få dit tellstick och vill även ha dit wu2300 för rapportering av väder.
Hur bar du dej åt när du "slängde in" support för tellstick?
Kör du openwrt på flashdisk?
byggde du mjukvaran i den tunna?
Björn
Ja, det funkar om man kommer åt internet via klienten. Jag gör det inte.bjojon skrev:Hej igen,
nu funkar även rfcmd!
men jag kunde inte använda paketet som du la upp. Fick felmeddelande vid ipkg.
körde istället ipkg install kmod-usb-serial-ftdi
det bet.
Jag har också tagit bort option type bridge i /etc/config/network för bättre nätverksfunktion.
Så nu är jag snart nöjd oxo
/Björn
Där ser man. Det var ju inga problem. Tack!bjojon skrev:igen!
option gateway i samma fil ska sättas till den gateway som du har på ditt nät.
om du redan hade gjort det så finns det oxo en fil /etc/resolv.conf som ska peka på samma som gateway.
Allt givetvis under förutsättning att du finns bakem en egen router/gateway och allt finns på det nätverket.
Om ditt nätverk inte är 192.168.1 så måste du ändra option ipaddr så att den hamnar på ditt nät.
Hoppas att något av detta hjälper
Jag har kontakt med internet som du ju förstod
/Björn
Du får inte in Ubuntu på flashminnet. Du behöver något större.einfrcl skrev:Någon som har installerat Ubuntu får gärna beskriva lite mer hur!
text
Mvh,
/Fredrik
Jag tror att du behöver den man ansluter med IDE-kabel ja.einfrcl skrev:Det lutar start åt compact flash metoden för min del.
Räcker det med ström via ide-kontakten? Eller behövs floppy kontakten?
Vilken version skall man ha, den som går direkt på moderkortet eller den som kopplas in via sladd?
Tror själv inte att moderkortsvarianten får plats, den kommer väl att slå i taket på chassit?
Tacksam för svar.
/Fredrik
2.5" HDD matas endast via IDE-kabeln, så då finns det visst ström att ta ut!Niklas skrev:
Jag tror att du behöver den man ansluter med IDE-kabel ja.
Via IDE kommer ingen ström så floppyanslutningen måste användas. Man får alltså köpa en adapter.