uppgradering avbryts?[LÖST]

Generella Linux-frågor och frågor gällande Linuxmjukvara som saknar egen forumkategori skall postas i detta forum
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
nisse2
Wannabe

uppgradering avbryts?[LÖST]

Inlägg av nisse2 »

från Ubuntu 22.04 LTS till Ubuntu 24.04 LTS med terminalkommandot - "sudo do-release-upgrade"
har försökt med "LAN" och "Wi-Fi"

Har sökt på nätet men inte kommit fram till något vettigt! - Finns det någon lösning eller är det en bug"

ps. Har bara använt Ubuntu de senaste 13 åren och det här problemet har aldrig kommit upp tidtagare på en 13 år gammal dator med "intel i7-2600"
32 GB ram

se bifogad bild nedan:
Bilagor
felmeddelande
felmeddelande
uppgrade.jpg (31.47 KiB) Visad 446 gånger
Senast redigerad av nisse2 den 10 jan 2025, 17:00, redigerad totalt 1 gånger.
svartöra
Gillar hemautomation

Re: uppgradering avbryts?

Inlägg av svartöra »

Spotify verkar vara för gammal version. Troligen enklast att avinstallera och installera på nytt efter att du är klar med ubuntu.
nisse2
Wannabe

Re: uppgradering avbryts?

Inlägg av nisse2 »

Nejdå, har inte ens Spotify installerat, konstigt att meddelandet kommer upp? nu har jag kommit så långt att terminalen svarar att det är nätverksproblem och som sagt har kört både med LAN och Wifi med samma meddelande (använde en annan server för detta uppgraderingsförsök

Har försökt med nyinstallation med Ubuntu 24.04 LTS men den bryter installationen också på den här datorn, jag får köra med Ubuntu 22.04 LTS på den här datorn till 2027 och kassera den här 13 år gamla datorn efter det - kanske?

Köpte en ny dator från som "GGS" data plockade ihop enligt mina önskemål med Ubuntu 24.04 LTS installerad med Intel i9 och 64 Mb ram

ps. nu har jag använt Ubuntu nästan i 20 år och använder enbart detta operativsystem som jag har varit nöjd med, fast det var mycket "grejade" i början för att få det att funka, men nu när jag har blivit äldre "vill" jag bara att det ska funka direkt, i stort sätt, så Ubuntu Sverige forum har varit till stor hjälp och saknar kunniga personer som "Osprey" med flera på detta forum som förhoppningsvis kommer igång igen!!!!
nisse2
Wannabe

Re: uppgradering avbryts? [LÖST]

Inlägg av nisse2 »

Tack, "svartöra"

Det ser ut som om du saknar gpg-nyckeln för spotify-förrådet - Se "Option 2: Install Spotify Deb package" och "Install GPG Key" på

https://ubuntuhandbook.org/index.php/20 ... ntu-24-04/

Och nu har jag uppgraderat Ubuntu 22.04 till 24.04
Skriv svar