Jag undrar om någon har tips om en bra innom-/utomhustermometer med min/max och ev. med hygrometer? Idag har jag en "typ" billig Classetermometer som är riktigt risig. Jag bor i lägenhet och givaren sitter på en norrsida, trodde att huset kanske "läcker" värme så jag satte givaren på en ståltråd ca: 30cm ut från husväggen men utan resultat. Har jag gjort något konstigt eller är det min billiga sak som spökar?
Jag jobbar som Tillsynsman i en Nationalpark och är ute mest hela dagarna, därtill en vädernörd så en tillförlitlig termometer är nödvändigt för mig. En väderstation är väl svårt att få till i ett hyreshus? Eller är det någon som löst det på ett fiffigt sätt? Har länge dreglat över en WS-3600.
P.S Jag har sökt i forumet efter svar men gått bet. Säker finns det ett svar där, det är bara jag som inte hittat det så en länk till den ev tråden mottages gärna.
Jag har tittat på de men missat att gränsen går vid -10 och det är ju faktiskt lite lite. Annars var det precis vad jag letet efter. Skulle nog vilja ha en vanlig termometer då jag inte orkar/hinner starta datorn på mornarna utan ta en titt i fönstret när jag äter frukost.
the_tnt skrev:Hm, den första har "Temperatur: -10°C till +60°C". Det låter en smula snålt? Det är inte helt sällan det är betydligt kallare än så i Sverige.
Den andra var så pass dyr att man lika gärna kan bygga sitt egna 1-wire nät av prylar från http://shop.temperatur.nu/ .
Ahh, fel tänkt av mig. Jodå, visst blir det -10 eller kallare någon dag under året även i Karlskrona.
Nej, jag använder min till att mäta temp/fukt i krypgrunden och där har det aldrig varit minusgrder.
Jag avråder tyvärr vänligt men bestämt från att i dagsläget
köpa en ws3600. Eftersom en väldigt stor andel
av dom som går att köpa har ett fabikationsfel kan det bli tråkigt.