Klimatminne?

Väderstationer och tillbehör - Hur fungerar den? Vilken väderstation är bäst?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
Walo
Hjälper till att bygga ut temperatur.nu!
Kontakt:

Klimatminne?

Inlägg av Walo »

Har grunnat över vad jag skall köpa för väderstation, har nästa fått lite ångest... :shock:
Men så upptäckte jag att det finns ju faktiskt loggers att köpa!
Hittade "Klimatminne WS-8610" där kan man ju logga temperaturer och luftfuktighet.
Det räcker ju för mig :!: :D Är ju egentligen inte så intresseerad av vind och lufttrycket!

WS-8610

Men nu är frågan finns det "värre" grejor, tro 8)
Plats för ännu mer antalet givare, med mer minnesplats, och kanske som gör det lätt att skicka data över GPRS oxå?

// Tony
Användarvisningsbild
Dowser
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av Dowser »

Strålande!

Farsan har blivit väldigt tänd på min one-wire mätning, just efterssom den loggar värdet.
Men han kör ingen dator igång 24/7, så jag har börjat befara att jag skulle få drifta en linux-burk hos honom bara för temperatur-loggningen...

Dendär blir ju perfekt, tack för tipset!
stugsittaren
Wannabe

Inlägg av stugsittaren »

Jag köpte en temp- och fuktlogger på Conrad.se. Den kostar 600:- och har art nr 100716. Till den har jag kopplat två externa radiokännare. En i pannrummet och en utomhus. Intressant att se att när fuktigheten ligger runt 50% inne ligger pannrummet på runt 25% och ute kan det variera mellan 65-85%. Högre värde ute när det är riktigt kallt förståss.
safecast
Tar hemautomation på allvar
Kontakt:

Inlägg av safecast »

Conrads version är en lite bantad version (3 kanaler) av vår 5 kanalslogger. Märket är TFA tillverkare Europe supplies ltd. Denna modell har kalibrering för temperatur och rh per kanal samt ställbart loggningsintervall.

Vi har dock fått rapporterat att WS8610 (technoline) har lite bättre mottagning så ska sensorer placeras en bit bort eller bakom betong i krypgrund är WS8610 trots det att föredra enligt mej.

Dessutom ingår i 8610 en extern sensor, så den är några hundra billigare totalt sett.

Alla givare, tx4, tx3th, tx3p, tx2, tx2p passar till dom här 3 modellerna.

Mvh
Rickard
Skriv svar