LCD-Kontrollern

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
saxmark

LCD-Kontrollern

Inlägg av saxmark »

Står i begrepp att köpa in lite mer sensorer till mitt nät här hemma. Lurade på att sätta en display i hallen och så fick jag en idé eftersom elskåpet sitter på utsidan. Skulle det inte gå att koppla en led puls detektor till lcd kontrollern ?. Vad jag har lyckarts utröna så är knapparna räknare så man borde väl kunna ta bort en knapp och sätta en detektor där istället ?.

Eller har jag bara haft otur när jag har tänkt nu igen ?
PerM
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: LCD-Kontrollern

Inlägg av PerM »

Jo, visst går det att göra det. Dock så blir det lite annorlunda data du får in jämfört med den vanliga räknaren - LCD-kontrollern nollställer räknaren efter en avläsning.
saxmark

Inlägg av saxmark »

Tack för det snabba svaret. Datan ser jag inte som något större problem eftersom jag ämnar logga datan i vilket fall. Och skulle det vara som så att jag har tänkt helt galet så är det ju bara att köpa till en standardräknare i efterhand. Det enda jag har att förlora är en frakt och det kan jag leva motvilligt med. :)
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Dessutom går frakten på enbart en räknare på 19kr, så det är inga stora summor för frakten!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Skriv svar