Oseriös, well, jag har grävt ner tusentals timmar (utan överdrift) i mitt hobbyprojekt temperatur.nu. Du inser därmed att jag inte driver temperatur.nu för att tjäna pengar, skulle pengar vara målet skulle jag driva helt andra siter med mycket större ekonomisk potential. Nu väljer jag i stället att driva den här sidan för att det är ett kul projekt.
Jag jagar på stationsägare med blåslampa för att temperaturerna skall bli mer tillförlitliga. Men kedjan är aldrig starkare än sin svagaste länk.
Eftersom allt sker på frivillig basis är det kanske viktigaste målet; Att ha 100% tillförlitliga temperaturer; väldigt svårt att nå. Det körs en stor mängd felkontroller (sök i forumet så hittar du lite mer information) på temperaturerna, men att skriva ett komplett AI för felkontrollerna är svårt. Jag har långtgående planer på att validera temperaturerna mot närliggande stationer. Denna felkontroll är mycket svår att skriva och trimma in, så jag kan inte ge något exakt svar när denna felkontroll kommer att implementeras.
För (nästan) varje station finns det information om exakt vem som sköter mätningarna samt länkar till sidan där ursprungsdatat finns. Det kanske är bättre att rikta din ilska mot den som faktiskt sköter de "dåliga" mätningarna?
I slutänden är det alltid den enskilde individens/användarens uppgift att värdera och de uppgifter som finns. Temperatur.nu mäter endast en temperatur,
Linköping/Ekholmen, och det är således endast för denna temperatur jag kan styra mätningarna till 100%.
Litar du helt på SMHIs uppgifter? Det gör inte jag... Källkritik, källkritik.