Plutonium skrev:Införskaffat mig en T-Rex 450 idag... Kan ju inte sitta vid datorn hela tiden, men med denna finner man ju en anledning att gå utanför dörren.
Vad roligt! Har du fått upp den i luften än? Själv har jag hålt på med lite enklare RC hkp men inte kommit till upp till T-Rex nivån än!
Jag var ute häromdagen och testade lite. Men det var svårt . Så jag skickade efter PhoenixRC simulator och sedan en E-sky Lama v3 som jag leker med i vardagsrummet för att öva lite Vad har du för trevlig maskin då?
Kan tänka mig det! Jag hade några Dragonfly (skräp) tidigare men allt det är sönderfluget. Jag har min Lama kvar och den är en grym läromästare. Man "flyger" inte runt med den men man lär sig att hovra med den och att lära sig att hovra nos in mm. Senaste tiden har jag mest varit inne på att bygga flyg i Depron, men jag ska nog ta och damma av min lama. Tror att jag måste ha någon del till den först, som det brukar vara.
CirruZZ skrev:Kan tänka mig det! Jag hade några Dragonfly (skräp) tidigare men allt det är sönderfluget. Jag har min Lama kvar och den är en grym läromästare. Man "flyger" inte runt med den men man lär sig att hovra med den och att lära sig att hovra nos in mm. Senaste tiden har jag mest varit inne på att bygga flyg i Depron, men jag ska nog ta och damma av min lama. Tror att jag måste ha någon del till den först, som det brukar vara.
Jag har en Caliber 30 i boden. Den har tyvärr inte fått flyga på två år Jag blir så sugen varje gång jag ser den....
Nä, åker dom im arken kan det bli riktigt dyrt. Jag önskar att jag köpt en eldriven istället, det hade varit mycket lättare att ta ut den på en sväng då. Metanol kräver ju så mycket mer pyssel.
Ännu har jag inte sett till det men med gratisfraktalternativet skulle det ta några dagar....
Idag fick jag hem mitt lilla underverk
Har haft möte hela kvällen, men jag var tvungen att provmäta en liten ~9V-trafo. Kan bara konstatera att det var ett bra tagsedan man mixtrade med ett oscilloskop. Hittills känns det helt klart över förväntan!