iROX PRO-X USB Väderstation

Väderstationer och tillbehör - Hur fungerar den? Vilken väderstation är bäst?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
titaniumgrå
Wannabe

Inlägg av titaniumgrå »

Javisst, ska bort en vecka på semester först.
Har tänkt sätta vindmätaren på taket på villan, ska man sätta resten av givarna där också?
Quart
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Quart »

Jag har min vindmätare och UV mätare på "nocken" på huset.
De andra givarna har jag satt på norrsidan i skuggan, vinden, källare och förråd/garage
safecast
Tar hemautomation på allvar
Kontakt:

Inlägg av safecast »

Quart: Fick du igång Weather-display och iroxen? Det borde inte vara några problem, vi har flera kunder som kör den kombinationen och det finns en del skrivet i weatherdisplays supportforum. Visst fick du en bok i efterhand??? (Förövrigt himla trevlig bok..) Annars får du höra av dig.

Tillbaxs till semestern... 8)
Quart
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Quart »

safecast skrev:Quart: Fick du igång Weather-display och iroxen? Det borde inte vara några problem, vi har flera kunder som kör den kombinationen och det finns en del skrivet i weatherdisplays supportforum. Visst fick du en bok i efterhand??? (Förövrigt himla trevlig bok..) Annars får du höra av dig.

Tillbaxs till semestern... 8)
Är också inne på semestern och kollar hur läget e är på forumet.
Nej, jag fick ingen bok. Men det vore kul om det dök upp en :wink:
Mitt ordernummer var 2115
Tack förhand !
Och visst fungerar weaher-display och IROX efter lite pill.
Skall beställa en licens nu även för LIVE då jag verkligen tycker den är grmt bra och snygg
Tillbaks till hängmattan.....
safecast
Kontakt:

Inlägg av safecast »

Tebaxs från semestern... :(

Ok. Tyvärr strular förlaget med leveranserna men så fort vi får in nya i veckan så fixar vi det.

Säg inget till nån annan på forumet bara.. :wink:

8) Rickard
Quart
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Quart »

Stort Tack !
Lovar att inte nämna detta
Quart
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Quart »

Nu är IROX och WD fixat
http://fiffi.gotdns.com
safecast
Kontakt:

Inlägg av safecast »

Fint,

Du vet väl att du kan ändra layout, färger och placering av sensorer i xmlfilen wdlconfig.

På din dator har också ett par alternativa förslag på hur det kan se ut under program\weather display live\ config .Testa gör man lättast med exefilen i wdl mappen. (trevligare vy på datorn också tycker jag.)

Det finns också en pdf som beskriver formatering i wdl. Du har ju tex inte nån solsensor så den är kanske lite onödig. (Om du inte kör temperaturtricket med flera sensorer)

Här är en annan trevlig layout:
http://hem.passagen.se/lappviksheden/livevader2.htm

Mvh
Rickard
Quart
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Quart »

Har kollat en del på att ändra utformningen men är för tillfället nöjd med utseendet.
Hur får man till solsensor ?

PS Stort tack till Safecast, fick min bok förra veckan.
MathiasS
Wannabe

Inlägg av MathiasS »

Här har ni en annan sida med WD Live + Irox:

http://vader.mugglo.net

Sedan den näst senaste releasen av WD så funkar det bra tillsammans med Iroxen och i den senaste releasen har man även gjort flera förbättringar mot stationerna med mindre minne (honeywell etc).

Faktum är att irox+wd kombinationen har snurrat helt problemfritt i över två månader nu tror jag och jag ser fram emot vad som händer när det blir lite kallare.

Jag tycker mig se att Iroxen har bättre kontakt med sina sensorer nu när det är varmt och skönt, men detta kan också bero på att jag bytt ut en vindmätaren som inte funkade så bra. Fortsätter det som nu är det en helt stabil kombination tycker jag.

Quart, glöm inte att konfa WD så du får in datan från dina extrasensorer - det måste du göra manuellt. Om du också kommer på hur du får upp denna data i WDL får du gärna hojta till..... ;)
Quart
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Quart »

Jag har"klickat" i att jag har extra sensorer, dock får jag bara tillagt 3 men jag har 4...
Skriv svar