Strul med mail, någon som kan tolka headern?

Har kan du diskutera allt som inte passar i något av de andra forumen
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
Dowser
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Strul med mail, någon som kan tolka headern?

Inlägg av Dowser »

Om du inte använder det till mer rekommenderar jag att du byter till Google Apps och lägger upp din domän där.
Att bara slänga upp SA och köra blint på alla kunder (*kund* är man ju fortfarande om man är en gratiskund) är inget vettigt vis att hantera en mailtjänst.

/sign driftat mailsystem i olika stor skala sen -96
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Inlägg av CirruZZ »

Men kostar inte Google Apps?

Alternativet är att sätt upp egen mailserver. Jag har faktiskt en tjänst via GleSYS där jag har gott och väl plats över. Sen sätta MX pekare dit och då går inget via Loopias SA.
Användarvisningsbild
Dowser
Kontakt:

Inlägg av Dowser »

Nejdå, det är gratis och trevligt om du "klarar dig" med den vanliga versionen: http://www.google.com/apps/intl/sv/group/index.html

Du kan välja att addera premium-versionen precis när du vill, själv har jag ett antal domäner liggande på olika apps-konton, har provat premium-konceptet men det tillför inte nämnvärt för min del, så jag är gratis-kund.

Google är bra på att drifta MX-servers och det *är* en hel del bök med att drifta en server som är publik på nätet. Spam-folket är kreativa och kommer ständigt med nya "lösningar".
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Inlägg av CirruZZ »

Aha..tackar! Kanske ska testa, jag behöver mail det är det viktiga.

Jo jag har förstått att det är en djungel ju mer jag läst, och risken är att det blir fel. Jag vill ha flexibiliteten men ändå så enkelt som möjligt.

Kompisen vars mail fastnar i nätet, hans firma hjälper jag med mail, plus några andra så om det är en funkis lösning med G apps så kanske man skall fundera på att flytta allt dit istället. ...om det går :roll:
Användarvisningsbild
Dowser
Kontakt:

Inlägg av Dowser »

Det mesta går utmärkt att flytta dit. Webservicen är lite begränsad, så där får du testa dig fram om det är något som duger eller ej. Största begränsningen är väl egentligen att du bara kan ha 30 användare i den fria versionen. :)

I och med att det inte kostar något så tycker jag du skall köra dit en domän och känna dig för. Passar det inte så har de utmärkta verktyg för att dumpa ner allt till dig själv, så du blir inte inlåst på något vis.
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Inlägg av CirruZZ »

Så då har jag bytt! TACK för tipset, jag hade inte tänkt på G apps tidigare. :D
Användarvisningsbild
Dowser
Kontakt:

Inlägg av Dowser »

Lycka till!
Hojta om du har några frågor, men det mesta är synnerligen smidigt.
Skriv svar