Idealet är förstås att mäta i varje rum plus utomhus. Det kan bli mycket kabel. Hur brukar folk göra för att det inte ska bli för mycket synlig kabel?
Funderar på att utnyttja redan dragen tvåtråd för telefonjack som inte längre används, när jag flyttade in i villan så rotade jag i härvorna och kopplade bort en massa för att få första jacket till ADSL på rätt vånning. Det räcker väl med två ledare för om man inte ska mäta över 85 grader? Sen går det väl att ha separat strömförsörjning på olika ställen vid behov.
Om jag vill koppla via telefonjacken, ska jag köpa RJ-11-kontakter/hylsor och klämma dit? Det kanske går att dra via ventilationen också...
Så fort man kommer till hårdvara så blir det jobbigt...
Att använda befintlig 2-trådskabel kommer med stor sannolikhet att fungera bra om nätet inte blir jättelångt. Skarva kan du gör på helt valfritt sätt, billigast och snabbast (i små serier) är "sockerbitar".
Nja, det blev bara inkopplat till elmätaren och då drog jag ju via ett par lediga telefonkablar. Försökte först dra en ny kabel genom att använda en kabeldragare men den rackarn fastnade så jag fick kapa den och lämnade den i röret...
Har svårt att bestämma mig om jag ska köra 1-wire eller något annat. Gillar inte att dra kabel...