Placering fuktighetsmätare?

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
jed
Tar hemautomation på allvar

Re: Placering fuktighetsmätare?

Inlägg av jed »

sonnyboy skrev:
jed skrev:Jag har kollat runt en del på avfuktning av krypgrund och på dom flesta ställen står det att det är bäst att ta dit någon som kan fuktproblem och låta dom föreslå en lösning. Vad har ni för erfarenhet av det, är det bara ett sätt att fiska affärer?
Har du inte avtal med anticimex? dom kommer och gör en kostnadsfri beskiktning.
Dom tyckte jag skulle köpa en utrustning för ca 55 tusen vilket jag inte nappade på, dom är ju inte opartiska direkt,
det var ju deras egen modell som dom tyckte jag skulle ha.

Men jag köpte min Acetec PD 250 för ca 12000:- och när dom besiktade sist så var det inga problem.
men det är ju upp till dig, jag skulle inte lejja bort allt eftersom det är en väldigt enkel installation.
// Sonnyboy
Vet inte om vi har något avtal med dom... Vad har du för avtal med dom?
Vi har en försäkring mot dolda fel iom köpet och lite mer genom hemförsäkringen, ska ringa och kolla med dom.
Det är själva besiktningen jag vill ha hjälp med, installationen ser jag inga problem med.
sonnyboy
Hemautomation - det är mer än en hobby

Re: Placering fuktighetsmätare?

Inlägg av sonnyboy »

jed skrev:Vad har du för avtal med dom?
Jag har något som heter trygghetsavtal med Anticimex. kostar ca 1000 kr om året.
Det som jag tycker är bra med denna är att man får en besiktning av huset vart 4:e år "kostnadsfrtt" och kan även få extra besiktning när man misstänker att nått inte står rätt till.

Här kan du läsa mera om Trygghetsavtalet
http://www.anticimex.com/se/Privat/Priv ... hetsavtal/
BeyondMeasure 1.10
HomeCenter 2
Skriv svar