Jag lödde bara fast en sladdstump på den pinne där original metallbiten sitter som antenn, men sparade den gamla antennen, därav att det ser ut som flera anslutningar. Kretskortet är tydligt uppmärkt så man missar inte. Jag valde dock att sätta GND på ett annat ställe än där det står bara för att få den på samma ställe som Vcc och utgången.Niklas skrev:Anders, kan man få en närbild på de nedre lödanslutningar på kretskortet till pennan?
Kollar bara /uncached/xxxxxxxxxxxx/sensed.A eller .B om du kopplar den dit, ger en 1:a eller 0:a beroende på om "pennan" triggat eller inte. Lysidoden lödde jag bort eftersom den drar onödigt ström och inte behövs i mitt fall.Det är intressant att se hur du använder OWFS för detekteringen.. om det nu är OWFS du kör?
Jaha då kommer det snart stöd för ds2413 i MSure ocksåPerM skrev:Mycket smidig lösning, och till ett bra pris också!
Det finns redan.The_donk skrev:Jaha då kommer det snart stöd för ds2413 i MSure ocksåPerM skrev:Mycket smidig lösning, och till ett bra pris också!
Eller?
edit: gav kretsen rätt namn
Då löser det sig nog.ahd71 skrev:Jag lödde bara fast en sladdstump på den pinne där original metallbiten sitter som antenn, men sparade den gamla antennen, därav att det ser ut som flera anslutningar. Kretskortet är tydligt uppmärkt så man missar inte. Jag valde dock att sätta GND på ett annat ställe än där det står bara för att få den på samma ställe som Vcc och utgången.Niklas skrev:Anders, kan man få en närbild på de nedre lödanslutningar på kretskortet till pennan?
Kollar bara /uncached/xxxxxxxxxxxx/sensed.A eller .B om du kopplar den dit, ger en 1:a eller 0:a beroende på om "pennan" triggat eller inte. Lysidoden lödde jag bort eftersom den drar onödigt ström och inte behövs i mitt fall.Det är intressant att se hur du använder OWFS för detekteringen.. om det nu är OWFS du kör?
/Anders
Eller använd en flerpoligbrytare.larky skrev:Pennan måste sitta efter brytare, och kabeln måste vara rättvänd i väggkontakten!