Tankar som kommer i huvudet på lilla jag:
Det blir trångt att ha RJ12:or på alla
Det blir trångt att ha Skruvplint på alla
Det blir jättetrångt att ha både och...
[Dessa tre tankar, förutsatt att kortet görs litet, vilket jag tar för givet, annars kör man ju inte med en RPi]
Kan man inte köra med en stiftlist och ha tre olika val vid köp:
1 - Sladd med dotterkort och RJ12:or på.
2 - Sladd med dotterkort och Skruvplint på.
3 - Sladd med dotterkort med lödöar
Kanske rent av en billigare variant också:
4 - Utan sladd
Man får valfrihet och man får möjligheten att placera kontakterna lite mer som man vill...
Driver http://kameran.nu - Mitt foto galleri.
Kom gärna förbi och kolla mina bilder...
Har precis börjat fundera på att börja logga och tänker mig ett 1-wire nät och en serieport till värmepumpen (ivt greenline).
Kommer jag att kunna lösa på en serieport om jag skaffar detta kort? Det verkar som om jag behöver pin 8 & 10 om jag kan ta gnd och 5v från kopplingsplinten på 1-wire kortet.
Någon som har koll på en stackbar 13x2 pinnars header förresten? Har beställt hem 10x1 + 3x2 för att kunna få till 13x2. Det var dock olika höjd på pinnarna och det är kanske inte så värst kul och klippa av alla 10x1...
KungenAvPeking skrev:Tankar som kommer i huvudet på lilla jag:
Det blir trångt att ha RJ12:or på alla
Det blir trångt att ha Skruvplint på alla
Det blir jättetrångt att ha både och...
[Dessa tre tankar, förutsatt att kortet görs litet, vilket jag tar för givet, annars kör man ju inte med en RPi]
Kan man inte köra med en stiftlist och ha tre olika val vid köp:
1 - Sladd med dotterkort och RJ12:or på.
2 - Sladd med dotterkort och Skruvplint på.
3 - Sladd med dotterkort med lödöar
Kanske rent av en billigare variant också:
4 - Utan sladd
Man får valfrihet och man får möjligheten att placera kontakterna lite mer som man vill...
Intressant. Gör det så klart dyrare, men kanske inte farligt mycket.
Nu när julen närmar sig så ser min önskelista ut så här:
Ett bottenkort med stiftlister där jag kan jacka på olika små I2C-kort stående. Tillräckligt med pinnar för I2C+matning och adresstrappning (7 pinnar?) på bottenkortet samt fördraget till vidareanslutning av givare, reläkort, A/D kort etc. På bottenkortet lödhål för 0,1" stiftlist OCH jackbar plint på varje kortplats. Från stiftlist kan jag koppla mig vidare till reläkort, optokort och annat som skyddar mig från nätspänning och annat elakt. Då kan jag köpa funktionskort typ 1-wire breakout board eller prototypa egna. Till sist en anslutning för kabel över till Pi. Kanske t.o.m. plats att montera Pi på bottenkortet? En 6-30V AC/DC in strömförsörjning till alltihopa på kortet?
Snälla tomten?