Mitt väderintresse har ökat de senaste åren och tänkte det var dags att införskaffa lite mer avancerad utrustning än enbart en termometer

Köpte en Oregon 208HG som jag dessvärre inte alls var nöjd med. Temperaturen skilde +2° jämfört med min digitala, analoga, morsans (analog), och brorsans (analog+digital), samt den lokala vädertjänsten. Så jag utgick ifrån att den visade fel, och lämnade tillbaks den (öppet köp).
Vad är era rekommendationer i prisklassen 500-1000 riksdaler? Då jag huserar i en lägenhet har jag ingen större nytta av regn och vindmätare. Viktigast är en så korrekt temperatur som möjligt. I övrigt inga större krav (förutom max/min men det är väl standard på alla). Lufttryck är iofs intressant oxå, annars spelar det ingen större roll.
Har kikat runt och hittat en massa som uppfyller kraven, men efter min Oregon-upplevelse så börjar man ju undra vilka som är bäst kalibrerade temp. mässigt sett. Har sett termometrar som diffar så lite som +- 0,2° , men som sagt endast termometrar.
Förslag mottages gärna