iPhone batteri

I detta forum hör diskussioner gällande teknik i största allmänhet och hemautomation i synnerhet hemma.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Bubel81
Wannabe

iPhone batteri

Inlägg av Bubel81 »

Tjena, :D
jag fick en iphone 3gs och tycker att batteritiden är värdelös dvs. jag tänkte köpa ett nytt batteri.
...jag kan definitivt inte räkna med mycket mer än en, KANSKE 2 dagar på en laddning...och det är faktiskt jätte tråkigt...så jag undrar om ngn kan hjälpa mig...jag har hittat en shop och undrar om priser är ok...också...vilket batteri ska jag kolla...jag har aldrig haft en sådan telefon och har ingen aning om sådana saker...hjälp! hjälp! snälla :D
Senast redigerad av Bubel81 den 02 jun 2014, 13:00, redigerad totalt 1 gånger.
Hoffan
Hemautomation - det är mer än en hobby

iPhone batteri 2

Inlägg av Hoffan »

Ser mycke intressant ut....

Ser fram emot ditt resultat här ju :)
gein
Tar hemautomation på allvar

Re: iHome Iphone

Inlägg av gein »

Bubel81 skrev:Tjena, :D
jag fick en iphone 3gs och tycker att batteritiden är värdelös dvs. jag tänkte köpa ett nytt batteri.
...jag kan definitivt inte räkna med mycket mer än en, KANSKE 2 dagar på en laddning...och det är faktiskt jätte tråkigt...så jag undrar om ngn kan hjälpa mig...jag har hittat en shop och undrar om priser är ok...också...vilket batteri ska jag kolla...jag har aldrig haft en sådan telefon och har ingen aning om sådana saker...hjälp! hjälp! snälla :D

http://www.mytrendyphone.se/shop/mobilt ... 8509s.html
Du byter knappast batteri själv utan får nog lämna in den på en verkstad för att få det gjort. Så till vida du inte köper ett "externt" batteri. Sen kan du inte räkna med mycket bättre batteritid än max 2-3 dagar på en iPhone vid normal användning (orginalbatteri). Vid intensiv användning drar du lätt slut batteriet på en dag.
Senast redigerad av gein den 20 apr 2010, 07:55, redigerad totalt 1 gånger.
Bubel81
Wannabe

Inlägg av Bubel81 »

Tjena!
Tack för din hjälp! :D
Så...man kan inte räkna med mycket bättre batteritid än max 2-3 dagar på en iPhone i alla fall...hm...kanske jag behöver inte byta det alls? ajjjj...så tråkigt...jag ska lämna den på en verkstad, som du sa, och se vad säger de...
Tack i alla fall :)
gein

Inlägg av gein »

Bubel81 skrev:Tjena!
Tack för din hjälp! :D
Så...man kan inte räkna med mycket bättre batteritid än max 2-3 dagar på en iPhone i alla fall...hm...kanske jag behöver inte byta det alls? ajjjj...så tråkigt...jag ska lämna den på en verkstad, som du sa, och se vad säger de...
Tack i alla fall :)
Tyvärr kan du inte räkna med bättre än så, nej. Enligt specen är standby-tiden 300h = ~12 dygn men det är glädjekalkyler som är räknade på en telefon med wifi/3g/bluetooth avstängt och utan någon som helst användning. 2-3 dagar får betraktas som normalt är jag rädd.
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Re: iPhone batteri

Inlägg av CirruZZ »

Jag har delat och flyttat tråden till ett eget inlägg då det var en helt annan fråga/diskussion än original tråden.
daromer
Hemautomation - det är mer än en hobby

Inlägg av daromer »

Använder du push och dylikt ska du inte räkna med mer batteritid. Stäng av alla fancy funktioner om du vill ha batteritid.

Jag kör knappt 2 dar mellan mina laddningar. Men jag kör Push på mail och massa annat igång.
Bubel81
Wannabe

Inlägg av Bubel81 »

hej :D

som jag sa jag har aldrig haft en sådan telefon...jag fick den nyss...och jag fortfarande undersöker den...jag ska stänga av alla fancy funktioner...vi ska se vad händer efter det :wink:
gein

Inlägg av gein »

daromer skrev:Använder du push och dylikt ska du inte räkna med mer batteritid. Stäng av alla fancy funktioner om du vill ha batteritid.

Jag kör knappt 2 dar mellan mina laddningar. Men jag kör Push på mail och massa annat igång.
Då behöver man ju inte ha en sån telefon iaf ;)
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Inlägg av CirruZZ »

Jag ser inte iPhonen som en telefon i den bemärkelsen utan snarare som en dator. Ser du det ur den synvinkeln så är batteritiden inte så konstig. Det som gör stor skillnad på batteritiden också är ljusstyrkan på skärmen. :wink:
Skriv svar