Temperaturkoll är ett windowsprogram som visar valda temperatuer i traybaren.
Typsnittet i notifikattionsfältet fungerar inget vidare för mig...
Jag skulle föredra om det var samma som klockan.
Som det är just nu så är det i princip oläsbart.
Fast det skulle duga gott om det stod i "popup'en" tillsammans med tiden.
När det blir varmare och det är tre siffror som skall stå där förstår jag att man vill ha ett litet typsnitt.
Tack för er input. Tyvärr verkar det som om det är något utanför programmet som påverkar resultatet, jag får själv samma problem på min dator på jobbet, men det fungerar utmärkt på andra datorer jag provat på.
Jag söker också en lösning på problemet med att längre texter, t.ex "-20.4" inte får plats inom 16x16 pixlar; det är tyvärr så lite utrymme som man har att arbeta med. En fundering är att använda två ikoner, dvs 32x16 pixlar. Detta borde lösa båda problemen. Kom gärna med förslag på andra lösningar.
Och som ni vet, programmet är en Beta så förbättringar kommer
Tack för er input. Tyvärr verkar det som om det är något utanför programmet som påverkar resultatet, jag får själv samma problem på min dator på jobbet, men det fungerar utmärkt på andra datorer jag provat på.
Jag söker också en lösning på problemet med att längre texter, t.ex "-20.4" inte får plats inom 16x16 pixlar; det är tyvärr så lite utrymme som man har att arbeta med. En fundering är att använda två ikoner, dvs 32x16 pixlar. Detta borde lösa båda problemen. Kom gärna med förslag på andra lösningar.
Och som ni vet, programmet är en Beta så förbättringar kommer
Lägg till temperaturen efter ort och tid i "ballongfältet" så kan man ju alltid kika där så länge
Eller så ta bort decimalen och man får decimalen i "ballongfältet".
Sitter just nu i Malmö och utför tester på företagets produkt så Temperaturkoll ligger på is tills jag kommer hem igen, förhoppningsvis i slutet på veckan..bara så ni inte tror jag har gett upp på programmet...
Kul med lite feedback! 205 installationer sedan 15/11-07 och <5 som sagt sagt pip - inte illa (ursäkta syrligheten!)
Att implementera det du ber om är möjligt att göra, dock har jag för närvarande inga planer på att vidareutveckla Temperaturkoll. Jag har andra projekt på gång, så om det inte dyker upp några problem kommer v1.0 att vara den som gäller ett tag framöver.
Allt är naturligtvis en fråga om motivation, och den kan ju påverkas
Efter ort och temp i den lilla bubblan står det ibland antingen (-) eller (+)
Vad är det bra för? Minus eller plus (ej utsatt) symbolen står ju före det aktuella värdet.