Whoscalling matchar med hjälp av hårdvaran NIM (http://www.nim.se) inkommande samtal via Internetkataloger som tex. hitta.se Sedan kan informationen både lagras på flera sätt tex. i databas/textfil och kan också presenteras i realtid på olika plattformar, tex. dataskärmen, TV'n, websida, squeezebox etc.
Hm, detta har jag missat totalt. Har letat efter en liknande pryl tidigare. 300 är ju inga större summor utan det bli nog till att beställa en sån här.
Någon som har en och kan ge lite info om hur det funkar?
Mycket intressant, kan dock inte se att det går att få fram en spärrlista, skulle vilja kunna koppla till Telefonnummer från telefonförsäljare m.m. Kolla upp vem som ringde, det skulle ju kunna varit toppen. Dessutom kunna ge svar om hemligt nummer ringer att de får återkomma från telefon som visar numret.
Min egen Väderservice hos Vishet.se
Mitt program för att styra Tellstick: Switch
Kan tänka mig det, läst en del om vilka problem folk har med mobiler och försäljare. Själv har jag inte, mig veterligt, fått ett enda på mobilen, ringer dock sällan och har inte numret på hitta.se eller eniro. Sparsam med utdelning, kanske att kontantkortet hjälper till med? Ringer bara för någon hundralapp om året, har den mest som en säkerhetspryl när jag är ute o vandrar, haft ett antal hjärtinfarkter som är anledningen, en viss säkerhet alltså.
Min egen Väderservice hos Vishet.se
Mitt program för att styra Tellstick: Switch