Max/mintemp i Sverige?

Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Kategoriregler
Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
edthwes
Wannabe

Max/mintemp i Sverige?

Inlägg av edthwes »

Hej, som ny medlem (Lidingö Norr) letar jag efter uppgifter om dagens/månadens/årets högsta resp lägsta temperatur i Sverige. Tycker det borde finnas men jag hittar inget sånt? Är jag bara dålig på att leta? :roll:
/mvh Hasse
edthwes
Wannabe

Re: Max/mintemp i Sverige?

Inlägg av edthwes »

Hmm, inga svar? Ville ju bara veta om det inte finns en sån funktion, eller om jag är dålig på att leta?
/Hasse
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Inlägg av CirruZZ »

Det är nog så att det inte finns. Så du har letat bra! :wink:
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

I nuläget finns inte den funktionen och jag är inte säker på att jag kommer att ta fram den heller. Särskilt max-värden sabbas av dåligt placerade sensorer. Till skillnad mot SMHI har vi inte någon manuell kontroll av värden, och har inte heller samma möjlighet att ställa krav på de som rapporterar.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
edthwes
Wannabe

Inlägg av edthwes »

Tack för svaret, då förstår jag!

Under tiden hittade jag även iPhone-appen, och där kan man ju faktiskt lista alla stationer i stigande eller fallande ordning.

Och nu när jag testar så kan man ju här gå på Orter och lämna filtreringsfältet tomt, söka och sortera på stigande eller fallande temperatur. Så då uppnår man ju det jag sökte, fast som du säger, Simrishamn verkar ju inte så trovärdigt, har ju legat mellan sex och åtta grader i en vecka...

/Hasse
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Inlägg av CirruZZ »

Simrishamn har strulat tidigare, stationsägaren kontaktat, stationen inaktiverad tills vidare. :wink:
Tottemannen
Tar hemautomation på allvar
Kontakt:

Inlägg av Tottemannen »

Hej!

Jag fortsätter på den här tråden.
Jag skulle vilja implementera på min vädersida högsta och lägsta temperaturen i sverige just nu (från stationerna på temperatur.nu). Men jag har inte en aning om hur man ska gå till väga.
Kan nån ge förslag? API kan jag ingenting om, om det är det man ska/kan använda.
Eller finns det nån annan fiffig lösning?
Väderstation på Rasfallet, Ludvika.
http://www.ludvikasegel.com/wx
Låst