går utmärkt att installera o "torr-köra" dessa båda på ubuntu server.bertilson skrev:Detta kan juh vara något att börja med.
Är det svårt att få den att lira ihop med 1-wire?
Kan man köra den parallet med OWFS?
OCh behöver man köpa licensen för att koppla in fler än 5 1-wire enheter oxå?
Kod: Markera allt
file:///mnt/1wire/10.AB9884010800/temperature
Jag kör på intervall och den tar bara första värdet. Varje värde efter det första blir exakt samma.KungenAvPeking skrev:Jodå, nu har jag testat att lägga till datakälla från: /mnt/1wire/10.AB9884010800/temperature
I SwitchKing skrivs datakällan som:(Givetvis byter du ut 10.AB9884010800 mot eget ID och ändrar sökvägen om nödvändigt...)Kod: Markera allt
file:///mnt/1wire/10.AB9884010800/temperature
Och som jag trodde, du måste tala om för SwitchKing att kolla med intervall, INTE när filen ändras!
Kod: Markera allt
cat /mnt/1wire/10.AB9884010800/temperature
Jag använder OWFS till hela mitt hemmaknackade system så det fungerar garanterat. Graferna bygger ju på datan från samma system och kör jag en cat på temperature så ändras den då och då. I Switch King så står det dock still.KungenAvPeking skrev:Det var inga problem för min del, förutom att jag först inte fick till hur många / det skulle vara efter file:...
Men får du in första värdet, så kan det ju inte vara det, utan måste vara något annat!
Har du kollat så att värdet i filen ändras som det ska, om du ändrar temperaturen t.ex med att hålla i givaren?Om inte OWFS uppdaterar som den ska, så kan inte SwitchKing heller...Kod: Markera allt
cat /mnt/1wire/10.AB9884010800/temperature