Har sedan många? år ett väl fungerande system som loggat 4 temperaturer mha av en ASUS WL-500g Premium med USB-interface. Utetemp, solfångare lufttemp samt vattnet in och ut ur solfångaren. Solfångaren är skrotade sedan i somras så kvar är eg. bara utetemp. Vill nu bygga något enl. bif. bild. De gråa rutorna är givare jag har. Routern har jag. Hemsidan har jag. Övrigt saknas. Längderna är ungefärliga.
Vad behöver jag för hårdvara och hur mkt kodjobb åker man på? Är inte så sugen på att lägga massor av tid på detta själv då kodningen i openwrt inte är något jag behärskar egentligen. Klarar jag mig med de guider som finns? Om inte, finns det kanske vänliga själar eller själar med pengabehov

LCD'n ska sitta väl synlig i hallen i huset, gärna så "snygg" som möjligt samt bra tittvinkel - gärna inte fööör starkt lysande dock så att den sticker i ögonen så att säga. Helst med så mkt plats att önskad information syns utan scrollning om möjligt.
Vad gäller websidan ska den vara enkel, a´la min bef. http://www.jornemark.nu/temperatur men graferna jag vill se är en graf för resp. givare för senaste dygnet, senaste veckan, månaden och senaste året
inte nödvändigtvis på samma sida då det blir rätt många grafer. Kanske temp på en sida och el på en annan... Vad gäller elen så är det mkt data att spara kanske. Vet inte vad som är rimligt att kalla momentant. 1 min snitt? I dagsläget skrivs loggningen till ett usb-minne i routern - kan man ordna så att skrivs en kopia nån annanstans hela tiden? (usb-hårddisk, stort usb-minne, nätverksenhet, websida?) Nu sparas visserligen log-filen till hemsidan, en fil per månad. Kanske räcker?