Jag har haft en LaCrosse WS-3600 (från safecast) i snart två år (Iuppland3 på wunderground). Vid några tillfällen har jag fått starta om den, då den fått fnatt. Sedan jag stängt av DCF77 klockan i den så har den funkat perfekt (klockrent

När jag fyllde år för ett par veckor sedan så fick jag en ny ws-3600, denna från Kjell & Co, men såld som en "TFA Master Touch WS-3600)". Har alltid velat ha en station ute på landet oxå..
Denna maskin strular kopiöst! Ibland skenar klockan på den, +2-3 min per timme (med DCF77 urkopplad). Rätt som det är har det regnat över en meter. Ibland piper den till, tänder upp och visar alla segment i displayen, och har då tappat kontakten med sensorerna.
Kör jag den kabelbunden så går den något stabilare, får dock för sig att det regnat nån meter ändå, men hänger sig rätt som det är, med tänd display, och konstant pipande.
Kör jag den trådlös så tappar den ofta kontakten med sensorerna, som sitter 4-5 meter bort.. Min andra kör jag trådlöst, i en miljö med DECT lurar, trådlösa nätverk, och annan trådlös utrustning... Men den här sitter ute i skogen, här finns inget som kan störa!
Innan jag går till Kjell&co och bankar näven i disken... Finns det någon logisk förklaring på detta beteende?
/Thommy