Jag är mitt uppe i renoveringsplanering av kök/matsal. Nu har jag kommit så långt att jag har grottat ner mig i detaljer, vilket är lite krävande och man blir lite klyven. Så jag "avlastar" mig lite här tänkte jag.
Mitt kök/matsal är runt 10x3.5m, här är planen att ha takhögtalare som är kopplat till en Sonos Connect:Amp och jag tror mig ha hittat ett par högtalare som kan passa mitt behov. Jag har inte så stora krav, utan att det ska låta hyfsat bra. (Orginal ljud i en Volvo 240 är bra i mina öron), då vet ni vilken nivå jag ligger på.
Ljud
Jamo 6.5CS-T Takhögtalare
Spec:
- Serie Contractor
Typ av högtalare 2-vägs - passiv
Nominell (RMS) uteffekt 25 Watt
Max uteffekt 50 Watt
Svarsbandbredd 75 - 22000 Hz
Inimpendans 8 ohm
Känslighet 88 dB
Anslutningsteknik Kabelansluten
Rekommenderad placering Montering i taket
Löstagbara galler Ja
Spec:
- Trådlös stereoförstärkare (klass D)
Uteffekt: 2 x 55 watt i 8 ohm (THD <0,02%)
Streamingtjänster i Sverige som stöds*: Spotify, Wolfgang's Vault
Ljudformat**: MP3, WMA (inkl. DRM-skyddade filer), AAC (MPEG4), Ogg Vorbis, Audible .AA (format 4), Apple Lossless, FLAC (lossless), WAV, AIFF
Format för internetradio: MP3, WMA.
Anslutningar: linjeingång (Phono), subbasutgång
Ethernet-anslutning: 2-portsswitch, 10/100 Mbit/s
Trådlös plattform***: SonosNet 2.0 med AES-kryptering
Operativsystem (för lagrade musikfiler): Windows 2000/XP, Mac OSX v10.3/10.4
Energiförbrukning standby: 8 W
Mått: 20,7 x 8,9 x 18,5 cm (BxHxD)
Vikt: 2,3 kg
Färg: Silver
LED-spotlights Downlight
Här har jag faktiskt inte hittat några som jag har fastnat vid, det svåra är att veta vad det ska vara i ett sådant stort och avlångt kök. Jag har googlat och läst en hel del och jag har kommit så långt att det är CREE-dioder man ska satsa på och dimbara.
Ni som har LED hemma vad använder ni för några och är ljuset varmt och har god spridning?
Jag tar tacksamt emot alla förslag! Det är allt några veckor kvar innan de ska upp.