Hej.
Hade tänkt mig att skapa en liten temperaturangivare som jag sen skulle presentera resultaten från på en websida (helst i realtid). Tanken är att den skall kolla tempen utanför mitt fönster.
Satt och tittade lite på den shop som finns här, men så till min förskräckelse att det var serielport som användes.
Finns det ingen USB lösning?
Hade tänkt ha angivaren på en linuxburk, så hur pass enkelt är det att få det att funka till den?
Sen undrar jag vad som behövs som "startpaket". behöver man flera sensorer, eller räcker det med en?
Ursäkta om frågorna ställts förut, men jag är total nybörjare på detta.
MVH
GD
Om din dator har seriellport är det den absolut enklaste och billigaste lösningen.
Saknar din dator seriellport kan du köpa en USB->Serielladapter (finns under tillbehör) eller en DS9094R + lös sensor (båda finns under 1wire-prylar).
Det räcker att man börjar med 1st sensor. Har du planer på att i framtiden bygga ut med fler bör du välja ett kit där det finns en förgreningskontakt (tex finns det modiferat standardkit med förgrening). Om du köper en DS9490R kan du utan större problem ansluta fler sensorer senare.