Placera WH1080

Väderstationer och tillbehör - Hur fungerar den? Vilken väderstation är bäst?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
mr_majzoo
Wannabe

Placera WH1080

Inlägg av mr_majzoo »

Införskaffade en väderstation häromdagen. Tyckte att jag funnit hyfsad placering för sensorerna, satte temp sensorn löst i lite mer skyddat läge.
Det uppkom då ett problem.
Huset som vi bor i har fasad inklädd i aluminium likaså taket är i plåt.
Får ingen kontakt med sensorerna inomhus. :-( tar jag med huvudenheten till uterummet får jag kontakt med sensorerna.
Funderar på om man skulle sätta hela paketet på en stolpe i trädgården med sikt mot ett fönster då jag antar att de släpper igenom lite vågor iaf?
Eller är det trådbundet som gäller för mig?

/Micke
beelzebubs
Wannabe
Kontakt:

Re: Placera WH1080

Inlägg av beelzebubs »

mr_majzoo skrev:Införskaffade en väderstation häromdagen. Tyckte att jag funnit hyfsad placering för sensorerna, satte temp sensorn löst i lite mer skyddat läge.
Det uppkom då ett problem.
Huset som vi bor i har fasad inklädd i aluminium likaså taket är i plåt.
Får ingen kontakt med sensorerna inomhus. :-( tar jag med huvudenheten till uterummet får jag kontakt med sensorerna.
Funderar på om man skulle sätta hela paketet på en stolpe i trädgården med sikt mot ett fönster då jag antar att de släpper igenom lite vågor iaf?
Eller är det trådbundet som gäller för mig?

/Micke
Vad är det du skall sätta i trädgården, sändaren?
Det borde väll funka, så länge du har frisikt och inte placerar den för långt bort.
Enda sättet för att va säker är väll att prova, fast du kan ju ta något mer diskret först, i fall om att :wink:

Mottagaren är nog inte gjord för utomhus bruk :lol:

Lycka till!
/Kenneth
Skriv svar