RFXtrx433 verkar vara en trevlig RF-tranceiver! Jag vill kunna ta emot data från diverse olika sensorer såsom min väderstation (WS2300), magnetströmbrytare och rörelsedetektor samt skicka signaler till exvis fjärrströmbrytare och detta verkar just RFXtrx433 ha stöd för!

Men... Jag vill inte plugga in den i någon av mina laptops utan funderar istället på att skaffa mig en lite strömsnål burk som får stå o snurra i ett skåp och då kan Raspberry Pi vara en bra kandidat.
Dessutom vill jag helst kunna sätta upp "actions" för olika "events", exvis skicka email om magnetströmbrytare skickar en signal och upload av väderdatat till vädertjänst, typ temperatur.nu, samt slå på och av lampor.
Har någon testat att använda RFXtrx433 tillsammans med Raspberry Pi? Funkar det out-of-the-box eller är det kanske problem med exvis USB-drivrutin eller strömförsörjning? Finns det mjukvara som möjliggör mina användarscenarios eller blir det att koda själv? Kort sagt, har någon kört den här kombon med lyckat resultat?
Mvh,
/Tommy