Tellstick kompatibilitet

I detta forum hör diskussioner gällande teknik i största allmänhet och hemautomation i synnerhet hemma.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
zingo
Tar hemautomation på allvar

Tellstick kompatibilitet

Inlägg av zingo »

Är det nån som vet vilka mottagare som går ihop med Tellstick?
Jag har tidigare använt Nexa för dom är billiga men tycker deras räckvidd är dålig. Nu har jag bytt till en större modell, som jag inte hittat nåt namn på, som är mycket bättre.

Den finns bla på Clas Ohlsson med artnr 36-1183, lösa mottagare har 36-1859. Dessutom är dom billigare, trepack mottagare inkl sändare för 198 spänn. (http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=23662662)

Ev kan dom vara kompatibla med Waveman men jag vet inte hur det är med det.

... och, jo, jag har läst på Tellsticksidan om vilka mottagare som funkar tillsammans med Tellstick men blev inte klokare av det ;-)

Nån annan som vet?

/c
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Märket på de mottagare du refererar till är Everflourish, http://www.everflourish.com.cn/ .

De är så vitt jag vet inte kompatibla med Waveman.

De använder samma frekvens som övriga fjärrströmbrytare, men protokollet stöds ännu inte av Tellstick.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
zingo

Inlägg av zingo »

:(

Tack iaf, då får jag väl fortsätta med mitt hemmahackade interface via parallellporten

Hur sjutton lyckades du utreda det namnet förresten? Jag har inte hittat några namn nånstans varken utanpå eller inuti...

/c
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

På min fjärr till de fjärrströmbrytarna står det Everflourish.

Jag har påpekat för Telldus Technologies att det vore bra med stöd för flera fabrikat av fjärrströmbrytare.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
zingo

Inlägg av zingo »

Aha, det var så enkelt, på mina är det bara den vanliga CoTech-klisterlappen, inga andra namn nånstans. Men jag gillar dom både för räckvidd o pris och man tappar inte bort fjärren lika lätt som med Nexas...

Men det låter ju jättebra då kan jag vara med o betatesta funktionen när dom fått tummen ur :-)

/c
Skriv svar