Inte hade väl vi kunnat ana?

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inte hade väl vi kunnat ana?

Inlägg av elf98 »

800st Raspberry Pi på 3 månader. Många pajjer blir det.
Slår man ihop storleken på alla minneskort vi sålt som tillbehör till Raspberry pi blir det knapt 7000GB.
Skulle vi lägga alla lådor vi sålt på rad skulle raden bli 70m lång. Skulle vi ha parallellkopplat alla USB-laddare vi skickat skulle vi fått ut 500Ampere.

Kort och gått säljer vi en väldans massa Raspberry Pi med tillbehör!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
larky
Moderator
Kontakt:

Re: Inte hade väl vi kunnat ana?

Inlägg av larky »

Kul !
Och jag har kämpat emot för att jag inte har tid att sätta mig ner med en, och jag kommer att fortsätta att ignorera att det finns en liten kompetent dator att beställa för 359:-
gflygt
Tar hemautomation på allvar

Inlägg av gflygt »

larky skrev:Kul !
Och jag har kämpat emot för att jag inte har tid att sätta mig ner med en, och jag kommer att fortsätta att ignorera att det finns en liten kompetent dator att beställa för 359:-
Du anar inte vad du går miste om! Väldigt 3vlig liten sak! :D

Gunnar
Pny
Gillar hemautomation

Inlägg av Pny »

Kul att höra! Själv använder jag den pi jag köpte av er som mediaserver med rasbmc. Lite slö i menysystemet jämfört med en dator, men den klarar att spela video från SVT-play och youtube galant!
Hemsida - Rapporterar för : Linköping / Slaka
maxell
Wannabe

Inlägg av maxell »

Pajjen är ju en underbar liten pryl. Jag mäter bl.a. panntemperatur och eftersom jag inte ville dra en massa nya kablar ner till mitt pannrum så har jag gjort tvärtom, dvs placerat en dator i pannrummet och kört trådlöst via mitt interna nätverk. Tyvärr så är miljön i pannrummet inte något vidare bra för datorer och jag har hittils avverkat 4 st bärbara datorer på lika många år. Hög temperatur och damm äter hårddiskar och fläktar. Det har visserligen varit gamla avlagda datorer, så kostnaden har inte varit så stor, men jobbet att flytta systemet till en ny dator tar ett tag, speciellt som man ju givetvis har det väldokumenterat :wink:

I och med att jag fick igång mitt system på Raspberry Pi så räknar jag med att inte behöva installera om på ett bra tag, utan kan istället ägna mig åt att hitta på nya finesser.
Skriv svar