Larm om loggning slutar fungera

Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Kategoriregler
Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu

Fler som tycker att detta vore bra?

Ja, absolut
15
83%
Nej, onödigt
3
17%

Antal röster: 18

jorgen
Wannabe
Kontakt:

Larm om loggning slutar fungera

Inlägg av jorgen »

Jag skulle gärna vilja ha mail om den loggning av temp som jag skickar upp till temperatur.nu slutar att fungera. Idag hände av någon anledning som jag inte vet varför att min loggning slutade och jag märkte det inte förrän 5 timmar efteråt, ett mail och jag hade kanske observerat det tidigare?
// Jörgen
jermal
Wannabe
Kontakt:

Larm

Inlägg av jermal »

Jag gick in på forumet och tänkte föreslå detta :-)

//jermal
Användarvisningsbild
Walo
Hjälper till att bygga ut temperatur.nu!
Kontakt:

Re: Larm om loggning slutar fungera

Inlägg av Walo »

jorgen skrev:Jag skulle gärna vilja ha mail om den loggning av temp som jag skickar upp till temperatur.nu slutar att fungera. Idag hände av någon anledning som jag inte vet varför att min loggning slutade och jag märkte det inte förrän 5 timmar efteråt, ett mail och jag hade kanske observerat det tidigare?
Samma sak hände för mig i går!
Kan det vara Lämpömittari som fått nått fel efter sommar/vintertidsomställningen?
Upptäckte att Lämpömittari bara slocknat, Templogger som jag kör parallellt på samma dator och givare forsatte att snurra... :shock:
Tur att jag har fjärrskrivbord på datorn och kunde starta om Lämpömittari från jobbet 10 mil bort :D

// Tony
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Mail-rapport vid ev fel är något som har efterfrågats någon enstaka gång förut... Jag tänkte att det kunde vara en bra och nyttig funktion, men sedan rann det ut i sanden så att säga...
Jag har 1000 idéer och tid att genomföra 10...

Får se vad omröstningen visar, jag kanske ska prioritera upp en mailfunktion! :D
Jocke
Gillar hemautomation
Kontakt:

Inlägg av Jocke »

Ett intressant och mycket bra förslag
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Denna stora och viktiga funktion är nu implementerad. För maila info@temperatur.nu och ange vilken ort det gäller samt vart mailen skall skickas!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Låst