Jag fortsätter på den här tråden eftersom jag också har lite problem med mina två FGD-211 dimmers.
Jag har kopplat in dem enligt bruksanvisningen, dvs enligt bifogad bild. Inga konstigheter så här långt.
(Har mätt och jag har fas i svart, nolla i blå)
Jag kan styra dimmern både via Vera 3:s gränssnitt på PC:n samt via mobilen. Inga problem med detta heller, utan jag kan slå på och av samt välja dimnivå.
Problemet är helt enkelt att styra dimmern med hjälpa av den monostabila väggbrytaren. Ett tryck på den återfjädrande brytaren gör att min last (3 x 20 W halogen via konventionell transformator) dimmas upp till 100%. Ett tryck till och den dimmar ner till c:a 10 %. Lampan glöder alltså svagt, men är inte helt släckt. Ytterligare ett tryck så dimmas det upp till c:a 100% igen. Att hålla in knappen verkar inte spela någon roll.
Dessutom verkar det som om Veran tror att de där 10% belysning egentligen är avstängt eftersom gränssnittet i mobilen och i PC. visar att lampan är släckt.
WAF är inte såg hög just nu eftersom hon inte gillar när lampor står och lyser hela nätterna...
Tips emottages tacksamt !
Magnus

- Installation