Mild december?

Allmän diskussion om allt som kan relateras till väder.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
Sillkalven
Wannabe
Inlägg: 5
Blev medlem: 23 dec 2007, 17:57
Ort: Stockholm

Mild december?

Inlägg av Sillkalven »

Från september till november har vädret och temperaturen varit rätt normal i Stockholm, har loggat inga direkta jättemilda värden eller så, men det verkar som att december kommer falla ut som en mild månad i slutändan... i början var det väldigt milt i hela södra delen av landet, mellan 2-8' har jag mätt upp i princip varje dag mitt på dagen framtill den 12e som har gett oss snarlika temperaturer istället på negativa sidan, mellan -5' till -1', dock bara frost och mycket, mycket sparsamt med snö om inte ens något, så tempen har väl jämnat ut sig lite i slutändan. Och norra norrland hade kanske längsta plusgradersperioden under södra hälftens minusdagar vi sett eller? Ja vädret svänger, och nu verkar det som att slutändan av december hamnar på små plusgrader typ 1-4' från och med imorgon julafton fram till nyår så det lär nog i varje fall falla ut i slutändan som en mild månad totalt sett... trevligt dock att denna månad givit kyla under vissa dagar som dec 2006 knappast gjorde! GOD JUL!
Jag tänker alltså är jag.