Jag har börjat gå över från Nexa till Z-wave och har en Razberry samt en RFXCom i en Raspberry Pi med Domoticz som styrsystem. Det fungerar bra med de få mottagare jag har utom med Everspring Dimmer Socket. Den uppdaterar inte status efter att man tänt eller släckt. Trodde först att det var problem med integrationenn mellan Z-wave server-modulen och Domoticz men har konstaterat samma problem i Z-wave. Det spelar ingen roll om jag använder Domoticz eller Z.wave servern för att tända/släcka, status uppdateras ändå inte. Oftast hjälper det att i Z-wave servern klicka på uppdatera, då uppdateras båda systemen. Någon som har upplevt samma sak? Några tips på vad som kan vara fel.
Nu har jag inte testat dimmern, men den vanliga brytaren verkar inte skicka informationen vidare när status ändras lokalt eller via brytare som styr vi associering.
Everspring har nog helt enkelt inte implementerat funktionaliteten.
Det är inte när jag styr dimmern lokalt utan från Domoticz eller Z-wave-server. Så trots att jag tänder eller släcker i Domoticz alt Z-wave server så visar de ändå inte korrekt status. Ursäkta om jag var otydlig tidigare.