Störs rapportering till temperatur.nu av flera sensorer

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
jgb
Wannabe

Störs rapportering till temperatur.nu av flera sensorer

Inlägg av jgb »

Hej!

Jag har en OW-SERVER-ENET-2 och två temperatursensorer som rapporterar temperaturen till temperatur.nu genom att skicka upp en XML-fil via FTP var tredje minut, med andra ord det där färdiga paketet man kan beställa från m.nu. Det har fungerat alldeles utmärkt sedan januari, men nu funderar jag på att koppla in "Vindmätare Proffs" och dessutom ersätta en av temperatursensorerna med en "Luftfuktighetsmätare [Version 2]" (med extra DS18B20). Dessa har jag tänkt läsa av från ett annat projekt genom att låta det fråga OW-SERVER-ENET-2 med jämna mellanrum.

Så själva frågan: Eftersom de nya mätvärdena också kommer att dyka upp i den XML-fil som skickas till temperatur.nu, kommer de att störa rapporteringen eller är koden där klurig nog att hitta "rätt" värden? Det borde väl fortfarande bara finnas två temperaturer?

Med vänlig hälsning
Jan Boström
Askeby
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Störs rapportering till temperatur.nu av flera sensorer

Inlägg av elf98 »

Temperatur.nu läser de idnummer som de befintliga sensorerna har. Om du kopplar in fler prylar kommer de inte att störa rapporteringen.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Skriv svar