Var köper man lämpligast kontakter

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
maeron
Tar hemautomation på allvar

Var köper man lämpligast kontakter

Inlägg av maeron »

Tänkte bara kolla om ni vet var man bäst köper kontakter (RJ45/RJ12) både honor och hanar för egen kontaktering. Jag har sett att det finns förgreningar i shoppen men jag vill kunna styra kablarna lite mer själv.

Vanliga modularkontakter (dvs hanar) finns ju att köpa överallt men var köper man honor som inte är avsedda för kretskortmontage?

/Martin
Användarvisningsbild
Dowser
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av Dowser »

Leta på de ställen som säljer installationsmaterial för datornätverk så kommer du hitta det du behöver.
maeron

Inlägg av maeron »

Har gjort detta men hittar inga bra honkontakter, bara kretskortsmonterade.

Skulle vilja ha tag på http://shop.temperatur.nu/product_info. ... ucts_id=43 fast för RJ45 (alltså den klumpen i ena änden okontakterad)

/Martin
Användarvisningsbild
Dowser
Kontakt:

Inlägg av Dowser »

Nja, då har du allt letat på fel ställen, ingen använder kretskort när de installerar fastighetsnät...

Men hoppa iväg till www.kjell.com, gå till Datortillbehör / Nätverk/Bredband / Installationsmateriel så hittar du allt du behöver. Ett modularjack och en dosa ger det du beskrev.
maeron

Inlägg av maeron »

Jo jag har varit och tittat där. men "Ram Modularjack, 1port" känns stor. JAg får väl åka till borås och kolla på den...

Tack för tipsen

/Martin
Användarvisningsbild
Dowser
Kontakt:

Inlägg av Dowser »

*så* himla stor är den inte, men vill du hålla nere storleken så kan du ju nöja dig med modularjacken utan någon dosa. Den är ju mest för estetikens skull.

Eller istället använda skarvdon.
Skriv svar