Jag har köpt en Efergy Engage Hub av er, men jag har problem med att koppla upp den i nätverket.
Den gröna LED'en på framsidan som indikerar nätverkskontakt tänds bara sporadiskt.
Jag har testat att koppla in den i flera olika nätverk, med både rak och korsad nätverkskabel. Men det gör ingen skillnad.
Jag ser dock i DHCP servern att den får ett IP nummer, men den kopplar inte upp sig.
Jag fick hubben utbytt. (Tack för snabb service Erik)
Den nya fungerade perfekt de första dagarna, men härom dagen när jag satt och tittade på förbrukningen via iPaden så tappade jag kontakten med hubben och sändaren.
Jag bytte sändare och tillslut (efter många omstarter av hubben) fick jag kontakt till hubben via inställningssidan, och kunde även se den nya sändaren som visade förbrukning.
Men när jag klicka på att jag vill para ihop den nya sändaren med systemet så händer det ingenting.
De snurrande pilarna bara snurrar.
Problemet lär väl ligga hos Efergy, men är det fler som har haft samma problem?
Jag löste problemet.
Man är tvungen att logga ut från portalen (jag var alltid inloggad)
Sen startade jag om Engage hubben för att sedan logga in i portalen igen och köra "Pair" funktionen.
Läser man inläggen på Efergy's facebooksida så får man en del förslag varav detta var ett av dom.