Door bell EVR_UTSE03A - Nån som fått den att funka?

Diskussioner runt sensorer med Z-wave.
Sensor går att köpa här: https://www.m.nu/z-wave/sensorer
mcdanne82
Tar hemautomation på allvar

Door bell EVR_UTSE03A - Nån som fått den att funka?

Inlägg av mcdanne82 »

Hej
Innan jag slänger ut denna ringklockalångt ut i den snöfria skogen tänkte jag kolla om någon annan verkligen fått denna att funka med någon controller t.ex. Razberry?

Att kunna lägga till dessa mot en controller verkar vara ett slumpat mysterium och ens få dem att snacka internt efter reset verkar vara en chansning..

Nån gång fick jag dem att funka att sändaren startar ringklockan men då gick en datorn att lägga till och en gång fick jag datorn att kontrollera ringklockan men då gick inte sändaren att lägga till.
Sändaren har aldrig gått att lägga till i Razberryn..
Och nu verkar ingen gå att lägga till nånstans trots reset på båda.. gah..

Finns det något hopp, gör jag fel eller är det bara skrot denna?
Verkar vara lite brister om man ser produktsidan tveksamt om det stod där när jag köpte för ett bra tag sedan, men har flyttat till hus först nu när alla ZWave prylar skall igång.
"OBS! Fungerar i nuläget inte med Fibaro Home Center 2."
While the door bell bundle works well together and the bell alone easily be integrated in IP Gateways the button controller can not be operated as secondary controller. Solution: Use different controller to control the door bell.
Men enligt denna text känns det ju som att sändaren iaf borde kunna läggas till i datorn så man lägger villkor där i så fall?
SEALen
Tar hemautomation på allvar

Re: Door bell EVR_UTSE03A - Nån som fått den att funka?

Inlägg av SEALen »

Nej, det är det som är problemet. Sändaren är primär kontrollant och inte kan agera som sekundär. Razberryn är också primär kontrollant. Man kan bara ha en sådan. Så det är helt enkelt omöjligt att använda sändaren till annat än att styra ringklockan enbart.
Skriv svar