Hr nyligen införskaffat en HC2 men har vissa problem att konfigurer programvaran.
Efter många om och men insågjag att jag måste kryssa i "hotelläge" för att kunna använda fler användare än "admin" (kändes inte alldeles självklart...).
Kan nu logga in som respektive inlagd användare lokalt, över hemmanätverket.
Problemen kvarstår dock vid fjärraccess. Har registrerat HC2-enheten på fibaro.home och kan därifrån gå vidare till HC2 på datorn. Jag får följande meddelande från portalen:
"Your software version is not compatible with the version of remote access. The interface may not work properly. It is recommended to update the system."
Det fungerar dock ändå när jag går vidare (har 3.575 beta).
Via Androidappen funkar det dock icke utanför mitt hemnätverk:
Efter att ha inaktiverat Wifi i telefonen och sedan försöka logga in blir jag uppmanad att fylla i "HC name" (serienumret), "HC IP" (enhetens IP i mitt hemnätverk), "Login" (användarnamnet till portalen?) samt "Password" (lösenord till portalen?). Får till svar "Invalid Password or Login for remote access server".
Även provat med olika användare och deras lösen jag lagt in på HC på "Login" respektive "Password", med samma nedslående resultat.
Vad skall föras in under "Login" respektive "Password" när man via Androidttelefon loggar in utanför hemmanätverket? Kanske är självklart men jag känner mig lite förvirrad...
Varför kommer jag inte vidare, vare sig med inloggningsuppgifterna till portalen eller HC2:n?
Skulle vara väldigt tacksam för hjälp med detta