Har dock lite problem:
1) Accen laddar aldrig fullt om den går med min RPi som last.
2) Om jag låter accen gå full och sen slår på RPin går accen efter en stund tillbaka i laddning för att återigen aldrig gå full.
Har inte väntat mer än några dagar (men iom att laddstatus tom går baklänges var väl detta som att plantera ris på månen).
Har provat med två olika laddare, båda köpta på m.nu och som båda ger 2.1 A. Samma resultat...
Känns inte riktigt okej att låta den ladda i evighet - har känt på chassiet och det har dock aldrig blivit varmt trots att den laddat i dagar.
Li-Ion vill man ju inte ladda sönder... man vill ju inte hamna i samma sits som Boeing...
(om nån har gott om tid över o jagar "deluxe" teknikinfo så kan jag tipsa om en suberb site: avherald.com, t.ex denna tråd om vad som kan hända med lithiumbatterier man inte har full koll på - http://avherald.com/h?article=45c377c5&opt=0 - letar man bland infon kan man tom hitta länkar till magnetröntgenbilder på haveriet... har aldrig sett såna bilder på icke-mänskliga saker)
Antar att det bara är att ge upp?

Defekt acc?
Har någon nån annan idé om hur man kan fixa en bra lösning som inte kostar skjortan?
/f