får inte igång min nya picolite...

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
tombe691
Wannabe

får inte igång min nya picolite...

Inlägg av tombe691 »

Hej,

ursäkta att jag stör så fort jag fått hem min produkt men vi kommer inte överens. Jag kan sätta i den i datorn och mjukvaran hittar den, enheten lyser grönt, visar att batteriet är friskt, 100%. Men hur jag än gör har jag inte lyckats aktivera loggningen. Vad jag kan läsa mig till ska man trycka in knappen på sidan med det blåa lite mjukare skyddet. Jag trycker och känner att en strömbrytare svarar men får ingen röd lampa och inga mätvärden hur jag en bär mig åt. Hittar heller ingenting om hur jag ska sätta intervall och liknande via mjukvaran trots att jag försöker läsa instruktionen så gått det går.
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: får inte igång min nya picolite...

Inlägg av elf98 »

Skicka ett mail till info@m.nu med ditt ordernummer så byter vi ut den.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
tombe691
Wannabe

Re: får inte igång min nya picolite...

Inlägg av tombe691 »

Precis när jag skulle ge upp och skicka tillbaka enheten läste jag manualen ännu en gång och insåg att jag missat att högerklicka på ikonen i programmet, då dök plötsligt setup-menyn där jag kunde göra mina inställningar igång. Jag hade gått igenom alla andra menyer och val utan framgång. Nu verkar den logga. Förhoppningsvis kan detta vara till nytta för någon annan med liknande bekymmer!
Skriv svar